Pad pritiska ulja u motoru može nastupiti iz više razloga:
- Oštećena tj. oslabila uljna pumpa, odnosno olabavljeni spojevi uljne pumpe. Uljni vodovi začepljeni prljavštinom ili oštećeni. Zapušeno sito uljne pumpe (zbog neredovnih intervala zamene ulja) pa je nedovoljan protok ulja tj. pumpa ne propušta dovoljno ulja.
- Senzor pritiska ulja obavezno treba proveriti jer je možda upao neki trun u njega pa senzor ne može da funkcioniše kako treba.
- Manometar za pritisak ulja je možda neispravan i treba ga popraviti ili zameniti.
- Zaprljan regulator pritiska ili oštećena opruga regulatora pritiska. Takođe može biti oštećena opruga otpusnog ventila.
- Broj obrtaja u praznom hodu je možda prenizak.
- Nedovoljno ulja u karteru, odnosno nizak nivo ulja u karteru.
- Previše ulja u karteru pa rotirajući delovi stvaraju previše pene pa zbog toga uljna pumpa usisava vazduh umesto ulja.
- Začepljen(zapušen) filter ulja jer je prepun prljavštine. U ovom slučaju u potisnom vodu pritisak slabi, a u usisnom vodu dostiže kritičnu tačku. Sigurnosni ventil na uljnom filteru se otvara i u tom slučaju kroz motor cirkuliše prljavo ulje. Iz tog razloga savetuje se obavezna zamena uljnog filtera prilikom zamene ulja.
- Istrošeni delovi motora (klipni sklop, ležajevi i dr.) što je ređi slučaj. Previše istrošeni ležajevi u starim motorima ne stvaraju otpor koji bi omogućio povišenje pritiska ulja.
- Gorivo u ulju snižava viskoznost ulja. Ova pojava dovodi do veće potrošnje ulja i povećanog habanja motora.
- Zamena ulja . Ne treba mešati novo sveže ulja sa prethodno korišćenim starim uljem zato što staro ulje ima čađi koja onemogućava bolji protok novog ulja.
- Viskoznost ulja. Mora da se stavi ulje odgovrajuće viskozne gradacije za određeni motor.